Du har nummer 85 i turordning..WHAT?


Vad jag lärde mig häromdagen var att: TELIAS KUNDTJÄNST ÄR ETT SKÄMT!
Första samtalet till Telia:
-Du har plats 85 i turordning.
-What? ett skämt. nehe inge skämt nee men jag väntar väl då måste ju fram.
ca 40 min senare:
-Hej du pratar med ... vad kan jag hjälpa till med?
-Men hejsan Sonja heter jag. Jag undrar..........
Det blir tyst ett tag.
-Du har nummer 8 i turordning.
-Ehhhh? va?? hallå? jag hade ju kommit fram,har hon kopplat mig? fattar ingenting.
Men jag dröjer kvar tills alla sju är borta och det är min tur-
-Välkommen till Telia du pratar med.....
-Ja men hejsan Sonja heter jag,vet inte vad som hände om jag blev kopplad eller så men iaf,jag undrar.....
-Ja okej,vänta lite ska vi se..(jag hör hur någon knappar på tangenterna) KLICK!
-MEN VA FAAAAN!
Jag ringer upp igen. Hon svarar jag berättar.
-Okej tyvärr vet jag inte hur....jag kopplar dig...
DU har nummer 14 i turordning.
Men för i helvete..nu börjar man bli lite lätt less. suck,men jag väntar.
Äntligen,hon svarar jag berättar.
-okej då ska vi se,ditt personnr?
-89.........
-okej,ja då ska vi se...(hör hur hon knappar....det blir tyst ingen kommer tillbaka i telefonen?
NU är jag förannad.
Efter detta ringde jag upp 3 ggr till jag lev kopplad för att de inte kunde å sen sa de klick! nu är jag såå förbannad.
Även att varje gång man ska prata in vad ärendet gäller säger jag...tv eller stadsnät,och datakärring svarar
-Okej telefoni!
NEJ IDIOT!
aja,den sista gångn jag ringer har jag plats 75 jag ger upp tänker jag men så säger hon om du vill att vi ringer upp dig när de är din tur tryck 1.
Jag trycker ett och talar in mitt nummer.
-45 min senare,telefonen ringer.
-aa Sonja
-Tjenare sonja det är .... från Teila.
Det är en kille.
Jag förklarar mitt ärende. Vet ni vad? HAN FIXAR DET PÅ EN GÅNG!
Jag tackar för mig och det är klart.

Ska de vara så jävla svårt att lära sig de dom ska kunna så de kan hjälpa kunderna?? Nej istället lägger de på när de inte vet eller kopplar vidare till en annan dum stackare som inte heller vet? bra policy?och ska de ta sån jävla tid? verkligen bra!
Utbilda ert folk,och sluta ha olika avdelningar för varenda liten grej. Jag sitter själv med detta på ett annat företag och vi kan det mesta,enda andra avdelningen i har är teknik och då lägger vi inte på utan kopplar! Snälla nån vilket jävla helvete det är att ringa Telias kundtjänst säger jag bara.
En onöjdkund är jag.


Kommentarer
» Maja Telia

Vi har faktiskt bara en avdelning vi med, förutom support för tekniskt då som för er. Vi har öven många här som jobbar på telenor som du som kan instämma att det funkar utmärkt här. Dock har vi har problem med telefon programmet. Vilket gör oss lika förbannade som kunderna.. Satt du hade nog bara en grym otur;p

2009-11-10 // 11:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback